Marknadsundersökning, Viktig eller inte?

Varför är det viktigt att göra en Marknadsundersökning innan lansera en produkt?

Gör en Marknadsundersökning för ett företag är viktigt eftersom det kommer att avslöja styrkor och svagheter i andra företag och  träffa möjligt  nya kunderna. Marknadsundersökningar är en metod eller en uppsättning tekniker som gör det möjligt att upptäcka, visualisera och analysera den kommersiella potential som kommer att ha ett företag eller en produkt. En bra marknad forskning som bedrivs på ett effektivt sätt kan avslöja viktiga aspekter som bör beaktas i bussines planen och många gånger vi kan inte detektera i första hand, till exempel det tillåter oss att veta att vi vill marknaden, vilket är den typ av kund vi definierar den idealiska för företag, vilket är priset lämpligaste platsen efter plats, målgrupp och där är vår Marknadspotential. Beställ Marknadsundersökningen till ett specialiserat företag kan ofta vara dyrt men här vi ge dig några steg för att börja göra marknadsundersökningar själv så att du kan upptäcka styrkor och svagheter i konkurrens och ta reda på hur du kan få fler kunderna .

estudio de mercado

Du kan utföra följande funktioner:

 – Undersökningar  vi måste tänka   om vi göra omröstningar vi kan inte gära lång omröstningar eftersom manniskör är upptåget och det är inte lätt någon vill svara frågarna, darfår  måsta tänka att gära kort omröstningar max på att DBE vara eller 15 minuter ,det är viktigt att frågorna är exakt och ger oss möjlighet att möta intresset för folket.

– Känna till och besöka den plats där du planerar att starta företag, är det viktigt att veta vår direkta eller indirekta konkurrens i det valda området, analyserar din position, drifttimmar, analysera vilken typ av kunder är, vilka tjänster eller produkter som erbjuds, försöker mäta graden av tillfredsställelse av sina kunder och som skulle kunna vara våra framtida kunder.

– Vi kan också till exempel ringa till olika färetag, konkurrens och gära frågarna för information som kunder, så vi kunde veta värdet av   kundvård som företag, produkter, tjänster och priser som erbjuds, men vi kan också vet kvalitet och kundjänst och efektiv om försaljning arbetare..

– Analysera  alla  material  konkurrrenss använda, som reklam, broshure, reklam på tidningar eller nyheters, website, hur  konkurrenterna avnvända social medier, vilken  relation företag har med kunderna, hur är  presentatioen om nya produkten, om vi analysera alla deta vi kan veta mer om markand och kunderna . till ex Varför kunderna käpa dena produkt?  vet till ex vilken pris konkurrent ger till kunder.

Detta är exempel på en marknadsundersökning som inte kommer att kräva mycket ekonomiska investeringar och kan göra det med samma personal arbetar. När detta är gjort alla dessa undersökningar kan ha en klarare uppfattning om hur du anger vår produkt på marknaden.

Mvh/Yoss

Lämna en kommentar